Litauen!

Fredag

Flygresan tog 1h 15 min och gick hur bra som helst. Asfula flygvärdar på flyget men det får man väl leva med när det är ryanair som sköter det... Utseende behöver man inte för att jobba på ryanair, bara så att ni vet :) Utsikten var iaf fin :)
Högt uppe bland molnen
Tycker om att sitta ovanpå vingen, blir så fina bilder då :)

Väl framme så mötte Linnéa upp oss på flygplatsen och hälsade oss välkomna till Kaunas. Då hörde jag knappt nånting för mina öron fuckade upp sig och vägrade gå med på en tryckutjämning.. Den försvann dock när vi satt på bussen hem till lyan där hon bodde med en jävla smäll.. skitont hade jag i ca 10 s men sen var det över.

Litauen
Trött du ser ut sötnoos<3

Staden är inte restaurerad ordentligt sen andra världskriget och det syntes verkligen för allt var byggt i betong, de få hus som var byggda i trä var fallfärdiga. Dom hade även ett spännande sätt att renovera, HALVA huset och då menar jag verkligen halva! Det såg himla roligt ut kan jag tala om :) Fast de husen fastnade tyvärr inte på bild :p

Vi gick genom stan på stora kullerstenar genom nya och gamla stan och det var VERKLIGEN skillnad på de två.


Bild på en bit av nya staden "frihetavenyn"

Efter att vi kommit hem och dumpat våra grejer slappade vi ett tag och sen gick vi till en litauisk restaurang och åt massa gott :) Linnéa, Linnéas kompis (haha ja!) var också med. de gick i samma klass.

Litauen middag
Fantastiskt gott :)

Efter middagen gick vi till studentkrogen Latino. Där käkade vi smaskig chokladfondue och drack skitgott te!:)


Übergott! :)

Det finns tre olika sätt att transportera sig i Kaunas. Trådbuss, Microbuss och taxi.
Svinbilligt alla tre men vi föredrog oftast microbuss då de stannade när man ville och det vara att vinka på dem så stannade de för att plocka upp personer :) perfekt, tänk om Göteborg hade det så! Det hade underlättat om man säger så!

Lördag

Vaknade av att en tuppfan gol innan jag skulle upp denna morgon men det gjorde det inte värre när solen sken :)
Vi gick upp runt halv nio på lördagen för att hinna med så mycket som möjligt :) Linnéas kompis Linnéa åkte hem denna dag och Linnéa skulle hämta en våg hos henne så att vi kunde väga allt bagage innan flygresan hem.

Innan vi shoppade loss på det stora shoppingcentret Akropolis så gick vi och käkade sushi, jag har aldrig hela mitt liv kunnat tänka mig att käka sushi men Linnéa sa att hon inte heller kunde det innan men att den sushin på just Gan bei var sjukt god! Så jag testade och blev heeelt såld! Så den rekommenderar jag verkligen om ni skall till Kaunas gott folk!

Gan bei
(Det ska vara chopsticks egentligen men jag orkade inte okej..?)


En hungrig Linnéa :)

Det blev även en klänning shoppad inne på Orsay :)




Mikaels mamma fyllde år i Torsdags så vi shoppade även en liten present till henne :) vad får du se när vi träffas nästa gång Birgitta :)

På kvällen så gick vi och åt på en restaurang med viltkött i alla dess former, huuur gott som helst!

Efter det åkte vi hem och tittade på den übersvenska filmen "tillsammans", Älsklingen vart så intresserad så han somnade dock.. :)

Söndag

Uppe innan tuppfan!! Idag åkte jag och älsklingen in till stan och gick genom ett sömndrucket kaunas till nagelsalongen och där spenderade vi nästan 2 timmar medans Linnéa städade ur sin lägenhet och packade ihop det sista innan resan hem.



Efter nagelfix så åkte vi till Urmas, stor marknad/gekåsliknande ställe och där kunde man verkligen handla allt!
ALLT!
Jag ska dit igen för jag hittade såå mycket fint som jag tyvärr inte kunde ta hem då väskorna redan hade nått viktgränsen..
Det blev iallafall en skitsnygg klänning till för min del;)


Awesome!

Lite fler bilder på Urmas


Saluhallen liknande affär.


Det finns ungefär 32 sånnahär gångar och massa små marknadsplatser i varje ingång och ca 9 ingångar per gång så ja, det är förbannat stort! :)

Just another touristpicture :p


Jag och sötnos <3

Syskonen Carlson :)+
Syskonen Carlson :)

Finns så mycket mer jag vill berätta men det får bli vid ett senare tillfälle! Nu ska jag nana! <3

Kommentarer
Postat av: SAnna

"Asfula flygvärdar på flyget men det får man väl leva med när det är ryanair som sköter det... Utseende behöver man inte för att jobba på ryanair, bara så att ni vet"

Ska detta vara ett skämt eller? Om inte så är du jävligt sorglig..låg nivå!

Svar: Jag tyckte att personerna som jobbade på flyget var ruskigt fula okej?
Zophye

2012-06-13 @ 01:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Zophye