Världens kanske mest roliga läkarbesök!

Eller nä, kanske inte men ändå!
 
Efter Mikael slutat jobba så åkte vi och satte oss på Jourcentralen i Gamlestan och väntade på att kolla upp om jag har UVI.
Fick en antibiotikakur i december förra året men inte hjälpte den.
 
Lämnar provet och sätter oss och väntar på läkaren.
Läkaren ropar in oss och kollar misstänksamt på mig.
Jag känner mig som värsta brottslingen typ.
 
- Så, hur länge har du haft besvär?
- Jadu, det är till och från sen midsommar..
- Jamen man har inte UVI i ett halvår -_-
- Nähä..?
- Har du feber?
- Nä, inte vad jag vet..
- Du har inte nån könssjukdom? När var du och testade dig?
- Näe, inte vad jag vet, kollade mig för ett halvår sen  och jag har inte haft nån annan partner sen dess..
 
Han ber mig ta av mig jackan och ger mig några slag på ryggen
 
- Gör det här ont? 
- Näe, inte mer än vanligt.
 
Han sätter sig och kollar frenetiskt in i datorskärmen
 
- Har du feber?
- Nääe det har jag inte, känner mig inte febrig iaf.
- Varför slog du mig på ryggen?
- För att kolla så att det inte gått upp i njurarna.
- Jaha.. så jag har UVI?
- Det ser ut så ja..
- Du har inte feber? Det är näämligen viktigt!
- Men nej! 
- Aja, om du får feber så får du komma tillbaka. Nu har jag skrivit ett recept åt dig som du vet vart diu ska hämta ut eller?
- På apoteket hoppas jag?!
- Ja, i Femmanhuset.. Det är dom enda som har öppet vid denhär tiden.
- Ah, jag vet.
 
*Går ut genom dörren*
 
 
Alltså snacka om disträ läkare! 
Feberkåt? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Zophye